• تاریخ انتشار : // - 15:39
  • تعداد بازدید خبر : 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازرس‌کل استان گیلان در جمع مدیران شعب بانک تجارت استان: بانک‌ها باید پاسخگوی مردم باشند

بازرس‌کل استان گیلان در جمع مدیران و روسای شعب بانک تجارت استان گیلان حاضر شده و در جلسه‌ای با موضوع فساد اداری و اقتصادی شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی بازرسی کل استان گیلان، احمد آقایی بازرس‌کل استان گیلان در این جلسه به معنی لغوی فساد اشاره کرد و گفت: کلمه فساد در نزد اربابان لغت در ایران زمین به معنای ستم و ظلم آمده و در نزد بزرگان غرب به معنی شکستن و نقص یک هنجار یا باور و یا ارزش آمده است و در تقابل ستم و زور در آموزه‌های دینی ما عدالت و دادخواهی آمده است.

وی با اشاره به منش امیرالمومنین(ع) در قبال کارگزاران خود که به موضوع عدالت تاکید داشتند اظهار کرد: عدالت یعنی کمک کردن به نیازمند و کسی که امداد می‌طلبد و امیرالمومنین(ع) نیز تاکید دارند که عدالت گستری کنید.

بازرس کل استان گیلان با تاکید بر اینکه خلق وخوی مناسب، عدالت محوری، مهربانی و خستگی‌ناپذیری اساس کار مدیران به خصوص مدیران دستگاه‌هایی است که مشتری‌محور هستند افزود: البته همه این موارد ظرفیت زیاد و صلاحیت مدیریت می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه فساد تهدیدی جدی بر دموکراسی و نظام‌های اقتصادی، آموزشی و بهداشتی در کشور است گفت: اگر نظارت بر هر یک از این نظام‌ها وجود نداشته باشد قطعا فساد ظهور خواهد کرد.

بازرس‌کل استان گیلان ادامه داد : لذا بعد از پیروزی انقلاب و در سال 80 مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر فسادستیزی داشتند و حتی در سال83 از مسئولان گله‌مندی کردند و فرمودند: من انتظار داشتم که مجلس پیشگام باشد و قانون فسادستیزی را مصوب کند.

آقایی افزود: در همین راستا قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد در 35 ماده تصویب شد که قانون بسیار جامع و محکمی است.

وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های مشتری‌محور گفت: بانک‌ها که یک نهاد اقتصادی و مشتری‌محور هستند باید در جهت رفع نیازها و مشکلات مردم کوشا بوده و مسئولیت‌پذیر و پاسخگوی مردم باشند.

 

کلمات کلیدی
فرزانه سادات سجادی
تهیه کننده:

فرزانه سادات سجادی

تصاویر

 -  -  -